Τραγούδια και ψυχολογικά προβλήματα (vol.2)


Κατόπιν απαίτησης του αναγνωστικού κοινού (!), η λίστα με τα ελληνικά άσματα που αποκαλύπτουν τα μύρια ψυχολογικά θέματα που μαστίζουν τους δημιουργούς, τους ερμηνευτές αλλά και τους ακροατές τους που τα αναπαράγουν με στεντόρεια φωνή (σιγά που θα τη γλιτώνατε) συνεχίζεται. Παίρνοντας τη σκυτάλη από το προηγούμενο άρθρο, να επαναλάβουμε ότι η απλή παρατήρηση των στίχων των πιο δημοφιλών –αλλά και πιο διαχρονικών- ελληνικών τραγουδιών , αποκαλύπτει την πραγμάτωση της ανθρώπινης παράνοιας. Συνελόντι ειπείν, εδώ βρίσκεται η απάντηση στο γιατί κανένας ψυχολόγος δε σ’ αναλαμβάνει όταν είσαι ερωτευμένος…

 
  •         Μια στάση εδώ

(στίχοι: Φίλιππος Γράψας, ερμηνεία: Δημήτρης Μητροπάνος)

 

«μια στάση εδώ, να βγω στο δρόμο να χορέψω ένα ζεϊμπέκικο»

   Με τοπογραφική ματιά στα ελληνικότατα χιλιόμετρα της εθνικής οδού, ο οδηγός αισθάνθηκε ντέρτι κι απλά αποφάσισε να κατεβεί στην άσφαλτο να χορέψει. Άνεση και μπρίο Έλληνα οδηγού, ο οποίος θέλει να κάνει το κομμάτι του στη συνοδηγό, γεγονός που διαφαίνεται από τον επόμενο κιόλας στίχο: «πάνω στην άσφαλτο κι εσύ με ύφος ψεύτικο να με κοιτάζεις»

 

Και πάμε στο διά ταύτα:

«θα κάνω στάση στη διπλή γραμμή του δρόμου

 Πόσο κοστίζει μια παράβαση του νόμου»

Σύμφωνα με τον νέο Κ.Ο.Κ. κουβαρντά φίλε μου, 150 ευρώ θα σου στοιχίσει η παράνομη στάση, αλλά μη στενοχωριέσαι. Τόσο θα κόστιζαν και τα γαρύφαλλα που θα τής έριχνες αν δεν καθυστερούσες τη διαδρομή και φτάνατε τελικά στο σκυλάδικο της εθνικής. Φυσικά, δεν πιστεύεις και πολύ ότι θα χρειαστεί να το πληρώσεις και γι’ αυτό το λες με τέτοια άνεση.

 

«να σταματήσω θέλω την κυκλοφορία

 για να φωνάξω ότι πρόδωσες την πιο όμορφη ιστορία»

Με πλήρη απαξίωση προς τους συμπολίτες, ο –Έλληνας, το είπαμε;- οδηγός αποφασίζει να δημιουργήσει άλλο ένα μποτιλιάρισμα για να αποδείξει πως το πρόβλημά του είναι μεγαλύτερο από το δικό σου και άρα, αξίζει της προσοχής σου. Τί εννοείς δεν μας αφορά που τον πρόδωσε η γκόμενα;

 

Διάγνωση: Καμία. Ο τύπος δεν χρειάζεται ψυχίατρο αλλά δεν τον θες και για γείτονα, ένα ωραίο πρόστιμο από την τροχαία θα τον επαναφέρει στην πραγματικότητα.

 
  •          Για σένανε μπορώ

(στίχοι: Σώτια Τσώτου, ερμηνεία: Μαρινέλλα)

 

«για σένανε μπορώ να βγω να ζητιανέψω»

Η χαρά του νταβατζή. Όχι πια γκρίνιες και κλάματα, τέλος τα “Μήτσο μου δεν αντέχω άλλο να με χρησιμοποιείς”. Θες λεφτά Μήτσο μου; Θα βγω εγώ να σου φέρω!  Μαρινέλλα – Φεμινισμός: 1-0

 

«για σένανε μπορώ να βγω γυμνή στους δρόμους

 αντίθετα στους νόμους και κάθε ιερό»

Ίντα’ πες μωρή;; Που βρήκες ευκαιρία να κάνεις γυμνισμό και να πληρώνει ο Μήτσος μετά για προσβολή της δημοσίας αιδούς. Α, πού’σαι; Κι άμα το φας το πρόστιμο, πήγαινε στον προλαλήσαντα να στο πληρώσει που είναι και ανοιχτοχέρης. Για να μη σου πω ότι θα κάνατε το τέλειο ζευγάρι….επιδειξίες!

 

«για σένανε μπορώ τις φλέβες μου να σκίσω»

 Κλασική περίπτωση attention whore που αυτοτραυματίζεται για ν’ ασχοληθεί κάποιος μαζί της.

 

«για σένανε μπορώ πατρίδα να προδώσω

 Χριστέ ντρέπομαι τόσο και όμως το μπορώ»

Να τα μας! Πατρίς, θρησκεία σε ένα δίστιχο. Εδώ να αναφέρουμε ότι το εν λόγω τραγούδι βγήκε το 1981 που το γνωστό τσιτάτο είχε ακόμη αρκετή πέραση, οπότε δικαιολογείται. Έτσι όπως το πάει όμως η κοπέλα, μάλλον δεν θα προκάμει να φτιάξει και την οικογένεια…

 

«για σένανε μπορώ φονιά να προσκυνήσω

 Λεπρό να τον φιλήσω»

Να συνοψίσουμε: θα ζητιανέψεις, θα βγεις γυμνή στους δρόμους, θα σκίσεις τις φλέβες σου, θα φιλήσεις λεπρό. Και ποιος θα σε θέλει καλή μου μετά έτσι όπως θα είσαι γυμνή και καταματωμένη σα να σε έχουν φάει οι λύκοι και με τη λέπρα πάνω σου;;

 

Διάγνωση: μηδενική αυτοεκτίμηση

  

  •          Κοντρόλ

(στίχοι: Κώστας Τριπολίτης, ερμηνεία: Βασίλης Παπακωνσταντίνου)

 

«Αγάπησα μια γυναίκα ευνούχο

Με ψηλό τακούνι και πέτσινο ρούχο

Με τρύπια μυαλά γεμάτα φουρκέτες

Κολλημένη χρόνια στις ίδιες κασέτες»

Εντάξει καταλάβαμε, ένα φρικιό αγάπησες. Κάτι μεταξύ Άννας Παναγιωτοπούλου και Δήμητρας Παπαδοπούλου, έτσι όπως τις βλέπαμε στα σήριαλ των ‘90s και λέγαμε “αποκλείεται να κυκλοφορεί έτσι έξω”!!

 

«έχω τον έλεγχο των πιο κρυφών κυττάρων σου

Του οργασμού, της πείνας σου, της μάρκας των τσιγάρων σου»

Άλλη μία περίπτωση control freak που δε μπορεί να μη νιώθει ότι έχει τον έλεγχο στα πάντα. Κι εντάξει, για το πρώτο συμφωνούμε και μπράβο σου –αν και θα έπρεπε να είναι αυτονόητο. Για τα υπόλοιπα, σου πέρασε από το μυαλό ότι έτσι όπως ντύνεται και κυκλοφορεί σπάζοντας φαρμακεία, δεν θα την προσλάβει κανένας; Φυσικά και θα έχεις τον έλεγχο και της πείνας της και των τσιγάρων της, αφού εσύ θα τα πληρώνεις!

 

Διάγνωση: εξουσιαστικού τύπου διαταραχή σε συνδυασμό με κακογουστιά

  
  •          Εκείνη

(στίχοι: Φοίβος Δεληβοριάς, ερμηνεία: Φοίβος Δεληβοριάς)

 

«γεννιέσαι, την έχεις μητέρα»

 Και από εκεί ξεκινάει όλο το κακό. Έλληνας γιος, ελληνίδα μάνα.

 

«σου δείχνει πώς κάνει η πάπια

 και μοιάζει με κάποια πού’ χες γκόμενα

 στο μέλλον»

 Το’ πιασες το concept; Όχι ακόμα;

 

«μετά που σε στέλνουν σχολείο

 στο δίπλα θρανίο εκείνη κάθεται»

 Επειδή με κούρασες, φροϋδικού τύπου είναι το θέμα…

 

«λοιπόν έχω βγάλει και δίσκο

 και πάλι δε βρίσκω εκείνο πού’ θελα»

 Άσε που κάτι μου λέει πως με τα κριτήρια που έχεις βάλει, είτε δεν θα το βρεις ποτέ είτε θα το βρίσκεις και κάθε μέρα σ’ άλλη (και το σύνολο των στίχων μάλλον επιβεβαιώνει το δεύτερο)

«μα σαν το συγκρότημα βγαίνει

μπροστά φωτισμένη εκείνη κάθεται»

Όχι, δεν κάθεται μπροστά φωτισμένη η μανούλα του, εκείνη έχει από καιρό αποδημήσει, η 666η εκδοχή της κάθεται κι αυτός εξακολουθεί να επαναλαμβάνει το ίδιο μοτίβο σχέσης.

 

Διάγνωση: Οιδιπόδειο σύμπλεγμα είναι η απάντηση! Το happy end αυτής της αναζήτησης θα μπορούσε να είναι το «μου θυμίζεις τη μάνα μου, γι’ αυτό σ’ αγαπάω».

(*απόδειξη, ο Δεληβοριάς σε συνέντευξή του για το εν λόγω κομμάτι ανέφερε ότι το ολοκλήρωσε σε 9 μήνες, όσο δηλαδή διαρκεί και μια εγκυμοσύνη)  

  •          Ανοργασμικιά

(στίχοι: Γιάννης Μηλιώκας, ερμηνεία: Γιάννης Μηλιώκας)

  

«Σκύλα δεν θα σου τηλεφωνήσω

 κι αν με πάρεις θα στο κλείσω»

Mε περισσή essence αγαπησιάρικης διάθεσης, ο τροβαδούρος μας εντάσσει στο κλίμα του “αν σε πάρω ξανά τηλέφωνο, να μου κοπεί το αριστερό χέρι, γιατί το δεξί μού κόπηκε την προηγούμενη φορά”.

 

«Γιατί είσαι άχαρη, είσαι αχάριστη

  είσαι μονόχνωτη, κομπλεξικιά»

Η αγαπησιάρικη διάθεση κλιμακώνεται σιγά-σιγά, σε μια προσπάθεια του τροβαδούρου να μας εξηγήσει τους λόγους που ΔΕΝ τη θέλει πια κι εμείς με τη σειρά μας να τον δικαιολογήσουμε για την απόφασή του.

 

«Βούρλο, πρώτα θες να με φυτέψεις

 Κι ύστερα θα με πιστέψεις πόσο σ’ αγαπώ»

Ώπα, ώπα! Τι έγινε εδώ; Κι όμως αγαπητοί αναγνώστες, αυτή την άχαρη, την αχάριστη, τη μονόχνωτη, την κομπλεξικιά, την άγαρμπη, την αναίσθητη, την κρυόκωλη, την ανοργασμικιά, αυτός την αγαπάει. Να ξεσπάσει μόνο ήθελε ο άνθρωπος. Γεγονός που επιβεβαιώνεται κι από το τηλεφώνημα στο τέλος του τραγουδιού όπου ο ερμηνευτής απαντάει λέγοντας «Αγάααααπη μου!» ξεψυχώντας.

 

Διάγνωση: Κυκλοθυμία καρκινικού τύπου

  
  •         Η σκλάβα

(στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος, ερμηνεία: Τζένη Βάνου)

 

«Παιδί μου παράξενο

  Παιδί μου περίεργο

  Παιδί μου ωραίο»

Σωστή η κυρία και χωρίς αυταπάτες. Τυχαία τον αγάπησε και χαλάλι τα δάκρυα κι οι πίκρες χαλάλι. Πολύ σωστή.

 

«Δεν ξέρω πού πάω

  Δεν ξέρω τί κάνω

  Και τί θα απογίνω»

Εδώ μας τα χαλάει. Αποπροσανατολισμός, απουσία στόχων και μελλοντικής προοπτικής. Το γιατί συνέβη αυτή η απόλυτη μεταστροφή δεν το μαθαίνουμε ποτέ.

 

«Η σκλάβα σου ήμουν

  Η σκλάβα σου είμαι

  Και σκλάβα θα μείνω»

Ξέρω, εκ πρώτης όψεως σάς μοιάζει φίλη της κυρίας από πάνω που θα βγει να ζητιανέψει. Ουχί. Αυτή εδώ απλά δεν ξέρει τί θέλει, και προκειμένου να κουράσει το μυαλουδάκι της, απλά αφήνεται στη θέληση του «παιδιού της παράξενο» για να αποφασίσει εκείνος, ωσάν μοντέρνα σκλάβα. Και δεν μας εξηγεί ποτέ και το λόγο. Βολικό. Μέσα σε όλα, να σας ενημερώσω ότι το έτος που βγήκε το τραγούδι ήταν το σωτήριο 1964, αλλά και πάλι, στα πλαίσια της σατιρικής θεατρικής επιθεώρησης “H Αθηναία του 1964”.

 

Διάγνωση: έλλειψη νοήματος ζωής

   ·     Δύο γυναίκες

(στίχοι: Κωστής Μαραβέγιας, ερμηνεία: Κωστής Μαραβέγιας)

 

«Ποτέ δεν έσβησε ο έρως, το παραδέχομαι ευθέως

 Μία γυναίκα ήδη έχω, δεν θέλω κι άλλη, δεν ξέρω αν το αντέχω»

Αν και σε πρόλαβαν άλλοι με την κυκλοθυμία, πολύ θα θέλαμε να μάθουμε πώς ακριβώς συνδέεται το να μην έχει σβήσει ένας παλιός έρως με το να μην θέλεις την επάνοδό του. Ειδικότερα, άλλος έγραψε την πρώτη γραμμή στίχων και άλλος τη δεύτερη (ο άλλος σου εαυτός ίσως;;).

 

«Πώς να βολέψω στο ίδιο κρεβάτι

 Δύο γυναίκες σε μία βραδιά»

Προσπερνώντας τις τάσεις ναρκισισμού, ο δημιουργός μπαίνει σε βαθειά αναρώτηση όχι μόνο για την επάρκεια του χώρου, αλλά και του χρόνου εν παραλλήλω, έχοντας σίγουρη ωστόσο την ταυτόχρονη παρουσία των δύο γυναικών. Τα πράγματα είναι πιο απλά απ’ όσο φαίνονται.

 

Διάγνωση: διπολικότητα σε συνδυασμό με ναρκισιστικές τάσεις

BONUS: Βραβείο πρωτοτυπίας στον hipster δημιουργό για την ευφάνταστη ιδέα να γράψει ολόκληρο τραγούδι για να κάνει ένα απλό τρίο στο κρεβάτι.

 (Σ.Σ.: Το παρόν άρθρο είναι χιουμοριστικό και σε καμία περίπτωση δεν εξομοιώνει τις πραγματικές ψυχικές ασθένειες απ’ τις οποίες μπορεί κάποιος να πάσχει).

Comments 0

Τραγούδια και ψυχολογικά προβλήματα (vol.2)

log in

Captcha!
Don't have an account?
sign up

reset password

Back to
log in

sign up

Captcha!
Back to
log in
Choose A Format
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Open List
Open List
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF